Collection ONF
The Test Tube with David Suzuki (Web Site)
2010~ 4 minInteractif: Expérience Web
Par: Robert McLaughlinLoc Dao
Production: Robert McLaughlinRobert McLaughlin
The Test Tube with David Suzuki is an interactive parable about our insatiable appetites, the fallacy of growth, and the things we can and cannot change. By combining interactive video with live data pulled from Twitter, the story illustrates the problem of increasing consumption, unfettered growth and how all 7 billion of us are connected by a simple mathematical reality.
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Autres versions
Catégories de sujets
- Environnement et Conservation > Enjeux environnementaux
- Société > Enjeux sociaux
Générique
- producteur
- Robert McLaughlin
- producteur exécutif
- Robert McLaughlin
Prix et récompenses
- Gemini de la meilleure émission ou série originale produite pour les médias numériques – documentaireGemini Awards
- Best Work- Innovative Media CategoryInternational Educational Program Contest Japan Prize
- Gold Medal Online Entertainment ProgramThe New York Festivals International Film & TV Awards
- Interactive / Public Service / Charity (Non-Profit) CategoryApplied Arts Magazine Awards
- Interactive / Experimental / Artistic CategoryApplied Arts Magazine Awards
- Campagne communautaire de l’annéeDIGI Awards