Collection ONF
Alfred Premium
2019~ 20 minInteractif: Médias sociaux
Par: Joël RonezPierre CorbinaisÉmilie F. Grenier
Production: Hugues SweeneyMartin Viau
An ARTE France and The National Film Board of Canada coproduction.
It’s no secret that Amazon and Airbnb are shaking up traditional commerce. While some worship at the shrine of the sharing economy, others are vandalizing Uber cars. But whether you’re for it or against it, the world has already changed. And the major players in the digital economy are the ones who are one step ahead of the rest.
ALFRED PREMIUM is a documentary account of the future of e-commerce, told in the format of the Facebook Messenger conversation. Alfred is your new personal shopper. He’s a chatbot whose sole objective is to free you from endless cycle of buying. For better or for worse. On the Internet, wherever you are, whatever you’re doing, your wish is just a click away. Are you ready to let Alfred take control?
Our goal is to take you to the other side of the debate, straight to the heart of what happens when you make a purchase. For some people, those stuck in the sales funnel, it’s become an endless process. As transactions become more and more fluid, they have less of a beginning or an end – wish lists that continually grow, abandoned shopping carts, email reminders to return to your incomplete purchase…
Produced by ARTE France and the National Film Board of Canada (NFB), ALFRED PREMIUM is also available on web browsers as well as on Google Home and Alexa smart speakers (spring 2019).
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Catégories de sujets
- Société > Société de consommationTechnologie dans la société
- Économie > Consommateurs et Consommation
- Industrie et Commerce > Échanges et Commerce
Générique
- créateur de productions interactives
- Joël Ronez
- Pierre Corbinais
- Émilie F. Grenier
- scénarisation Messenger et Web
- Pierre Corbinais
- directeur de la création - infographie
- Émilie F. Grenier
- adaptation québécoise
- Catherine Éthier
- scénarisation pour médias sociaux et haut-parleurs intelligents
- Simon Boileau
- direction artistique
- Anouk Pennel
- Leon Lo
- recherche
- Joël Ronez
- Nael Shiab
- Xavier Kronström Richard
- Karen Bastien
- Sybil Collas
- Léa Dabssi
- Fanny Huard
- design
- Joël Ronez
- Nael Shiab
- Xavier Kronström Richard
- Karen Bastien
- Sybil Collas
- Léa Dabssi
- Fanny Huard
- recherchiste
- Chloé Freslon
- création vidéo site de voyage
- Nicolas Wan
- Xavier De La Porte
- assistant de production
- Iris Ollivault
- Juliette Droillard
- producteur exécutif
- Hugues Sweeney
- producteur
- Martin Viau
- directeur des technologies
- Martin Viau
- chargé d'édition
- Valérie Darveau
- gérant de production
- Marie-Eve Babineau
- coordonnateur de production
- Claudia Boutin
- Dominique Brunet
- Caroline Fournier
- Perrine Bral
- administrateur
- Marie-Andrée Bonneau
- Jérôme Vernet
- coordonnateur du marketing
- Sophie Thouin
- Florent Prevelle
- Stéphanie Quevillon
- chargé de projet contenu web
- Félix-Antoine Viens
- relations de presse
- Marie-Claude Lamoureux
- Jennifer Mair
- technologies de l'information
- Sergiu Raul Suciu
- services juridiques
- Peter Kallianiotis
- responsable éditorial
- Marianne Levy-Leblond
- chef de projet web
- Virginie Béjot
- Adrien Larouzée
- administration de production
- Angèle Le Névé
- Claire Aubret
- responsable de service
- Clément Dhamelincourt
- directeur technique
- Vincent Chagny
- développeur
- Pietro Hyde Primo
- Térence Marill
- directeur de projet
- Noé Daudin-Clavaud