Alfred Premium

2019~ 20 minInteractif: Médias sociaux

Par: Joël RonezPierre CorbinaisÉmilie F. Grenier

Production: Hugues SweeneyMartin Viau

An ARTE France and The National Film Board of Canada coproduction.

It’s no secret that Amazon and Airbnb are shaking up traditional commerce. While some worship at the shrine of the sharing economy, others are vandalizing Uber cars. But whether you’re for it or against it, the world has already changed. And the major players in the digital economy are the ones who are one step ahead of the rest.

ALFRED PREMIUM is a documentary account of the future of e-commerce, told in the format of the Facebook Messenger conversation. Alfred is your new personal shopper. He’s a chatbot whose sole objective is to free you from endless cycle of buying. For better or for worse. On the Internet, wherever you are, whatever you’re doing, your wish is just a click away. Are you ready to let Alfred take control?

Our goal is to take you to the other side of the debate, straight to the heart of what happens when you make a purchase. For some people, those stuck in the sales funnel, it’s become an endless process. As transactions become more and more fluid, they have less of a beginning or an end – wish lists that continually grow, abandoned shopping carts, email reminders to return to your incomplete purchase…

Produced by ARTE France and the National Film Board of Canada (NFB), ALFRED PREMIUM is also available on web browsers as well as on Google Home and Alexa smart speakers (spring 2019).

Catégories de sujets


  • Société > Société de consommationTechnologie dans la société
  • Économie > Consommateurs et Consommation
  • Industrie et Commerce > Échanges et Commerce

Générique


créateur de productions interactives
Joël Ronez
Pierre Corbinais
Émilie F. Grenier
scénarisation Messenger et Web
Pierre Corbinais
directeur de la création - infographie
Émilie F. Grenier
adaptation québécoise
Catherine Éthier
scénarisation pour médias sociaux et haut-parleurs intelligents
Simon Boileau
direction artistique
Anouk Pennel
Leon Lo
recherche
Joël Ronez
Nael Shiab
Xavier Kronström Richard
Karen Bastien
Sybil Collas
Léa Dabssi
Fanny Huard
design
Joël Ronez
Nael Shiab
Xavier Kronström Richard
Karen Bastien
Sybil Collas
Léa Dabssi
Fanny Huard
recherchiste
Chloé Freslon
création vidéo site de voyage
Nicolas Wan
Xavier De La Porte
assistant de production
Iris Ollivault
Juliette Droillard
producteur exécutif
Hugues Sweeney
producteur
Martin Viau
directeur des technologies
Martin Viau
chargé d'édition
Valérie Darveau
gérant de production
Marie-Eve Babineau
coordonnateur de production
Claudia Boutin
Dominique Brunet
Caroline Fournier
Perrine Bral
administrateur
Marie-Andrée Bonneau
Jérôme Vernet
coordonnateur du marketing
Sophie Thouin
Florent Prevelle
Stéphanie Quevillon
chargé de projet contenu web
Félix-Antoine Viens
relations de presse
Marie-Claude Lamoureux
Jennifer Mair
technologies de l'information
Sergiu Raul Suciu
services juridiques
Peter Kallianiotis
responsable éditorial
Marianne Levy-Leblond
chef de projet web
Virginie Béjot
Adrien Larouzée
administration de production
Angèle Le Névé
Claire Aubret
responsable de service
Clément Dhamelincourt
directeur technique
Vincent Chagny
développeur
Pietro Hyde Primo
Térence Marill
directeur de projet
Noé Daudin-Clavaud