Collection ONF
The Coca Cola Conquest - Part I: The Big Sell
199851 minFilm: Documentaire
Réalisation: Irene Angelico
Production: Abbey Jack NeidikAmy WebbIrene AngelicoJan Rofekamp
Scénarisation: Paul CowanIrene AngelicoHoward Goldberg
Produced by DLI Productions in association with Channel 4 Television, the Canadian Broadcasting Corporation and Télé-Québec.
Ce titre est une acquisition.
Coke sheds its patent-medicine image to become first the drink for young moderns and ultimately the most recognized brand name in the world, spawning numerous imitators—including Pepsi, which is just another cola until it targets the “Pepsi Generation.” With Pepsi’s launch of the Michael Jackson campaign, the Cola Wars explode.
Catégories de sujets
- Alimentation > Industrie agro-alimentaire
- Industrie et Commerce > Commerce international
- Médias > Publicité
- Économie domestique/Étude de la famille > Conscientisation des consommateurs
- Sciences humaines > Développement/Education mondialeHistoire sociale
Générique
- réalisateur
- Irene Angelico
- producteur
- Abbey Jack Neidik
- coproducteur
- Amy Webb
- Irene Angelico
- producteur associé
- Kate Kung
- producteur exécutif
- Abbey Jack Neidik
- Jan Rofekamp
- directeur de la photographie
- Marc Gadoury
- musique
- Normand Roger
- Denis Chartrand
- écriture
- Paul Cowan
- Irene Angelico
- Howard Goldberg
- monteur
- Howard Goldberg
- Irene Angelico
- Torben Schioler
- narrateur
- Rick Book