The Coca Cola Conquest - Part I: The Big Sell

199851 minFilm: Documentaire

Réalisation: Irene Angelico

Production: Abbey Jack NeidikAmy WebbIrene AngelicoJan Rofekamp

Scénarisation: Paul CowanIrene AngelicoHoward Goldberg

Produced by DLI Productions in association with Channel 4 Television, the Canadian Broadcasting Corporation and Télé-Québec.

Ce titre est une acquisition.

Coke sheds its patent-medicine image to become first the drink for young moderns and ultimately the most recognized brand name in the world, spawning numerous imitators—including Pepsi, which is just another cola until it targets the “Pepsi Generation.” With Pepsi’s launch of the Michael Jackson campaign, the Cola Wars explode.

Catégories de sujets


  • Alimentation > Industrie agro-alimentaire
  • Industrie et Commerce > Commerce international
  • Médias > Publicité
  • Économie domestique/Étude de la famille > Conscientisation des consommateurs
  • Sciences humaines > Développement/Education mondialeHistoire sociale

Générique


réalisateur
Irene Angelico
producteur
Abbey Jack Neidik
coproducteur
Amy Webb
Irene Angelico
producteur associé
Kate Kung
producteur exécutif
Abbey Jack Neidik
Jan Rofekamp
directeur de la photographie
Marc Gadoury
musique
Normand Roger
Denis Chartrand
écriture
Paul Cowan
Irene Angelico
Howard Goldberg
monteur
Howard Goldberg
Irene Angelico
Torben Schioler
narrateur
Rick Book