120 Seconds to Be Elected

20062 min 30 secFilm: Fiction, Expérimental

Réalisation: Denis Villeneuve

Production: Colette LoumèdeMatthew HornburgMark BishopSilva BasmajianJudy Gladstone

Scénarisation: Denis Villeneuve

Co-produced by the National Film Board of Canada and Marblemedia in association with Sundance, and with the financial participation of Ericsson.

A young politician has 100 seconds to convince his audience to vote for him. His speech becomes an improvisation in which he tries to capture the needs of the crowd. According to the reactions of the crowd, he changes his ideas and opinions and goes back on his promises. He focuses on seducing the audience by finding out what they want to hear. A satirical parody that shows a man abandoning his world view in hope of seducing the masses. The ideas are not an end but a means.

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Catégories de sujets


  • Politique et Gouvernement > Gouvernement et Vie politique

Générique


écriture
Denis Villeneuve
réalisateur
Denis Villeneuve
producteur
Colette Loumède
producteur exécutif
Matthew Hornburg
Mark Bishop
Silva Basmajian
Judy Gladstone
interprète
Alexis Martin
idée
Jacques Davidts
monteur
Sophie Leblond
caméra
Marc Larouche
son
Juan Gutiérrez
producteur associé
Maryse Chapdelaine
Nadine Simunic
gérant de production
Andrea Nesbitt
comptable de production
Linda Darras
supervision de la postproduction
Renee Campbell
monteur en ligne
Françoise Laprise
Denis Pilon
coloration
Françoise Laprise
Denis Pilon
montage son
Eric Apps
mixeur
Eric Apps
production déléguée
Douglas MacFarlane
superviseur de production
Mark Wilson
Kemp Archibald
Samuel Lambert
chargé d'affaires
Sasha Boersma
directeur du bureau
Brooke Weslak